I a casa … què sopem ?

La millor manera de complementar el valor nutricional dels nostres sopars és sens dubte, planificar amb una mica d’antelació el que prepararem cada nit. No és una feina fàcil i sovint tampoc és divertida, per això us proposem uns quants consells generals, i cada mes us oferirem una opció de menú pel sopar de cada dia, que completi el valor nutricional del que els nostres fills mengen a l’escola cada dia.

El més important de tot és assegurar-nos que els nostres fills tenen gana a l’hora de sopar…sense això serà força difícil qualsevol proposta. Per tal d’intentar assegurar aquesta gana és important:

  • Evitar sopar molt tard (entre 7 i 8 és l’hora ideal), quan ja estan en aquell estat en què s’adormen sobre el plat a taula o comencen a estar més susceptibles per la sensació de cansament que tenen
  • Evitar berenars contundents amb infinitat de propostes per calmar la gana voraç que tenen quan els anem a buscar a la sortida d’escola. El berenar en si, no hauria de ser més que un petit piscolabis.
  • Evitar estar picotejant al sortir d’alguna activitat, o de camí a casa, o fins i tot mentre preparem el sopar…

En general, els sopars no han de ser tant calòrics ni contundents com la resta d’àpats principals (l’esmorzar i el dinar). L’esmorzar i el dinar haurien de ser més energètics i “contundents” que el sopar. Amb el sopar hem de buscar calmar l’energia al mateix temps que alimentem.

També cal recordar que el sopar no ha de ser gaire copiós. Menjar en excés abans d’anar a dormir no és bo per a ningú, ni adult ni infant. Potser enlloc de voler oferir un primer i un segon amb guarnició inclosa i unes postres, podem fer només un plat, o un plat combinat amb menors quantitats…

  • En general buscarem plats calents i reconfortants per sopar, per ajudar a descansar millor (sopes, cremes de verdures…)
  • Evitarem plats fàcils per omplir panxes com la pasta o l’arròs que no ajuden a descansar
  • La nit és el millor moment per oferir les verdures si creiem que no en mengen a l’escola
  • Evitarem repetir la proteïna animal el dia que n’hagin menjat a l’escola, excepte si sabem del cert que allà no en mengen (principalment això succeeix amb el peix, amb la carn no acostuma a passar)
  • Quan oferim proteïna animal, aquesta hauria de ser cuinada de manera senzilla (a la planxa, al vapor o bullit, al forn…) i buscar les més digeribles:
    • Peix blanc fresc
    • Carn blanca (pollastre, conill, gall d’indi)
    • Ou
    • Proteïna vegetal (llegum+ cereal o llegum+ llavors/fruits secs)
  • Els llegums a la nit es poden oferir de diferents maneres per no haver de fer un estofat de llegum, potser una mica massa “contundent” i de difícil digestió per abans d’anar a dormir
    • Cremes de llegums fredes tipus “hummus”
    • Hamburgueses vegetals de llegum (tipus tofu)
    • Llegums lleugers com la llentia vermella,
    • Barrejats i triturats amb les cremes de verdures
  • Evitem “obsessionar-nos” amb la idea que han de menjar tall cada dia per estar més ben alimentats. Amb una ració de proteïna animal al dia (amb el menú escolar, per exemple), un infant ja obté les quantitats necessàries de proteïnes que necessita
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s